18M8L proposes to reinvent the concept of mobility itself, transforming it into a new style of residency. It is considered as an ability to endure and to anchor around places and people. The Visits will become an occasion to explore contexts and to create connections with the local communities and professionals.
The goal is to activate possibilities of knowledge sharing, in a mutual exchange within the different places where the project will be hosted; to experiment and research in a co-creation between the Italian artists and the European partners, and between artists themselves.
18M8L propone di reinventare il concetto stesso di mobilità, riconvertendola in una nuova forma di stanzialità, intesa come una capacità di permanenza e ancoraggio con i luoghi e le persone. I viaggi saranno dunque delle Visite, ovvero uno spazio e un tempo dedicati a esplorare contesti e creare connessioni con le comunità e l* professionist* locali. L'obiettivo è quello di attivare dei meccanismi di conoscenza e di scambio anfibio con i luoghi, sperimentare forme di ricerca che si basino sulla co-progettazione fra artist* italian* e partner ospitanti, e fra l* artist* italian* stess* durante le visite.